نحوه تاثيرگذاري اينستاگرام بر روي شكل مسافرت ها در طي سال هاي اخير
نوشته شده توسط : بهروز اسدی

نحوه تاثيرگذاري اينستاگرام بر روي شكل مسافرت ها در طي سال هاي اخير

اگر به دنبال سفر كردن به معناي واقعي آن هستيد، پيشنهاد مي شود صرفا به عكس هاي شيك ديگران در اينستاگرام براي انتخاب مقصد اكتفا نكنيد. شما قبل از سفر احتياج به اطلاعات كافي از منطقه جغرافيايي مورد نظرتان داريد و همچنين اين كه آيا آن منطقه امكانات مورد نظر شما را در اختيار وبسايت هاي گردشگري كه به همين منظور طراحي شده اند اطلاعات مفيدي را در اختيار شما مي گذارند...
عكس سفرها در اينستاگرام:
اگر از اينستاگرام زياد استفاده مي كنيد حتما عكس هاي افرادي كه در دل طبيعت بكر و كيلومتر ها دورتر از بقيه هستند را زياد ديده ايد. مثلا كوهنوردي كه بر لب صخره اي كه هزاران متر از سطح زمين فاصله دارد نشسته و يا فردي روي سطح يك درياچه يخ زده و تنها در حال سلفي گرفتن است. اين تصويري است كه اينستاگرام از مسافرت به مكان هاي به ظاهر كشف نشده ارائه مي دهد. مسلما امروزه اينستاگرام نقش عمده اي در افزايش تعداد سفرها به يك نقطه ي خاص بازي مي كند.
براي مثال منطقه اي كوهستاني بر فراز درياچه اي در نروژ (Trolltunga) را ذكر مي كنيم. به خاطر عكس هاي ارسال شده توسط عكاسان حرفه اي ازين منطقه در اينستاگرام، تعداد گردشگران بين سال هاي 2009 تا 2014 از آمار 500 گردشگر به 40000 رسيده است. اين مساله نشان دهنده ي نقش تبليغات در شبكه هاي اجتماعي است. اما به چه قيمتي؟ در ادامه مطلب به اين موضوع اشاره مي شود اما در ابتدا با اينستاگرام بيشتر آشنا مي شويم.
آماري از اينستاگرام و كاربرانش:
اينستاگرام در طي 6 سالي كه از فعاليتش مي گذرد داراي 500 ميليون كاربر فعال است. اين كاربران هر روزه به طور ميانگين 80 ميليون عكس و مطلب ارسال مي كنند. ميزان تمايل كاربران شبكه هاي اجتماعي به استفاده از اينستاگرام 10 برابر بيشتر از فيسبوك تخمين زده شده است. تا آخر سال 2016 حدود 49 درصد برندها در ايالات متحده در اينستاگرام صفحه دارند كه تخمين زده شده تا انتهاي سال 2017 اين عدد به حدود 71 درصد برسد. پس واضح است كه اينستاگرام نقش كليدي در تبليغات در شبكه هاي اجتماعي و بازاريابي آنلاين دارد.
نحوه تاثير اينستاگرام در خدمات گردشگري:
در سال 2015 مديران مسئول گردشگري شهر كوچكي در نيوزلند تصميم گرفتند كه افراد تاثير گذار اينستاگرام را در بخش گردشگري به منطقه خود دعوت كنند. اين افراد شامل افراد طبيعت گرد با تعداد فالوورهاي بالا هستند كه عكس هاي حرفه اي را از مسافرت هاي خود به اشتراك مي گذارند. نتيجه اين تصميم رشد بي سابقه 14 درصدي در صنعت گردشگري شد، كه در تاريخ آن كشور بي سابقه است.
مشكلات و تهديد هاي علاقه مند بودن به اين سبك سفرها:
امروزه افراد با ديدن عكس هاي حرفه اي براي مسافرت به مكان هاي كمتر ديده شده و بكر تحريك مي شوند. به نقل از عكاسان مشهور مجله National Geographic سفرها به سبك گذشته طبيعي تر بودند. حتي خود اين افراد كه به وسيله به اشتراك گذاشتن عكس هايشان در اينستاگرام سود مي برند، اعلام مي كنند كه ديده شدن عكس ها توسط كاربران و انتخاب مقصد بر اساس آنها روش چندان عاقلانه اي نيست. يك دليلش هم اين است كه بسياري ازين عكس هاي حرفه اي كه با فيلترهاي اينستاگرام هم تزئين شده اند، با واقعيت مناظر مقصد تفاوت زيادي دارند. در ضمن بسياري از گردشگران صرفا نقطه مقصد و زيبايي اش را مي بينند و نه سختي هاي مسير را براي رسيدن به آن نقطه! مسايل مربوط به سختي راه يا طولاني بودن آن در صفحه هاي اين عكاسان معمولاً جايي ندارند.
بسياري از افراد به جاي گشت و گذار در طبيعت ترجيح مي دهند كه از عكس هاي حرفه اي تقليد كنند. عكسشان را صرفا در صفحه خود بگذارند و جلب توجه كنند. اين مساله كه مسافرت صرفا براي رسيدن به نقطه اي ، براي گرفتن عكسي با ژستي خاص با مفهوم واقعي سفر هماهنگ نيست. متاسفانه آمار افرادي كه در سال هاي گذشته در سفرهايشان به خاطر گرفتن عكس به شدت مصدوم شده اند رو به افزايش است. گزارش شده است كه افرادي حتي جان خود را براي تقليد كردن ژست (نشستن بر لبه پرتگاه ها و سلفي گرفتن) از دست داده اند. همچنين بعضي از مكان ها مثل بزرگترين و مرتفع ترين پل شيشه اي معلق جهان در چين كه در تابستان سال 2016 افتتاح شد، بعد از 13 روز مجبور به تعطيلي شد! علت آن هم ازدحام بيش از حد جمعيتي بود كه براي سلفي گرفتن روي شيشه در ارتفاع 300 متري جمع شده بودند.
جمع بندي از تجارب سفرهايي كه در بالا گفته شد، ما را به برگشتن به مفهوم حقيقي سفر (گشت و گذار) مي رساند:
اگر به دنبال سفر كردن به معناي واقعي آن هستيد ، پيشنهاد مي شود صرفا بر اساس عكس هاي شيك ديگران در اينستاگرام براي انتخاب مقصد اكتفا نكنيد. شما قبل از سفر احتياج به اطلاعات كافي از منطقه جغرافيايي مورد نظرتان داريد و همچنين اين كه آيا آن منطقه امكانات مورد نظر شما را در اختيار دارد يا نه. وبسايت هاي گردشگري كه به همين منظور طراحي شده اند اطلاعات مفيدي را در اختيار شما مي گذارند. همچنين شما مي توانيد با استفاده از وب سرويس هاي گردشگري به راحتي نسبت به رزرواسيون آنلاين هتل اقدام كنيد. يا اجاره كردن انومبيل در محل مورد نظرتان براي سفر و بسياري از خدمات آنلاين ديگر مثل رزرو بليت هواپيما، خدمات بيمه و... . با اين روش هم امنيت سفر شما با خدمات بيمه تضمين مي شود، و هم ديد وسيع تري از مقصد خود خواهيد داشت.





:: برچسب‌ها: تبلیغات در شبکه های اجتماعی , بازاریابی آنلاین , وب سرویس های گردشگری , رزرواسیون آنلاین , ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: